Říjen 2008

Šumava na podzim

29. října 2008 v 9:51
Pro fotografa snad neexistuje období, kdy by mohl sedět doma říkat si, že venku stejně není nic k focení. Zatímco o víkendu bylo v Brně předpokládám dost hnusně, nahoře na Šumavě to hrálo všemi barvami .... a všemi teplotami :-), od ranních 5 na slunci, po odpolední teploty na krátký rukáv.
Tak jsme s Milanem fotili a fotili a Michal jako vždy trpělivě čekal. Oblast Železnorudsko a Modrava.

Něco málo je k vidění na:

http://www.mgfoto.cz/Sumava2008/ - zde fotografie mé a Milana Sekaniny dohromady.

Musím řici, že se mi dost nelíbí to, jakým způsobem je chráněná příroda prezentována pěším návštěvníkům. V obou oblastech, které jsme navštívili, vedou turistické cesty především po asfaltových cestách a kromě pár krátkých úseků nevidí peší turista více než cyklista. Pěší turista, tedy alespoň já, jde rád po lesní cestě (může být i zpevněná) a kochá se krásou kolem sebe - toto je však v NP Šumava všude zakázáno.
Když tedy už musíme všechny turisty hnát po asfaltkách spolu s cyklisty, proč jim neukázat krásu přírody. Jsou místa, kde jdete po značené cestě přímo podél nádherných slatí (a že jsou na podzim opravdu nádherné), ale vůbec je za hradbou vzroslých navátých smrků nevidíte - není tam sebemenší odbočka (a to by opravdu stačil jeden menší 2 m průsek navátými smrky kolem cesty dřevěný 20ti metrový můstek, ať se nešlape přímo do slatí). Že nejsou peníze a lidi? - v osadě Modrava jsou 2 velké stavby, placené z různých evropských fondů (tedy z kapes daňových poplatníků, turistů): centrum dřevařstí a informační centrum - obě nejsou bůhvíjak přeplněné, jejich nabídka se ve velkých prostorách ztrácí, v každé z nich je jedna placení osoba. Na toto peníze jsou .
A na závěr ještě jedna otázka: Proč chráníme něco, co stejně nemůže nikdo vidět? Mluvím o první zóně národního parku, kam se nesmí ani vkročit. Chápu, že jsou tam chráněné rostliny, živočichové, které nemáme rušit atp. - abychom toto dodrželi, chtěla jsem se domluvit se strážcem, který by šel s námi .... no, smůla, půjde se až na jaře, mám sledovat internet, abych se mohla přihlásit na oficiální procházku :-( No zlaté americké NP, kde je do nejvíce chráněných oblastí buď omezený počet vstupů na den, nebo nutnost jít s rangerem.

Brněnské podzemí

23. října 2008 v 15:50
V Brně jsem už přes 10 let .... ale v kanálech jsem ještě nebyla. Až teď, 22.10. Brno, jak všichni víte, je děravé jako ementál a občas se někde něco propadne. Tak jsme se taky nechali vyhecovat a navštívili podzemí pod Římským náměstím a pod Běhounskou.
Do obou se leze "kanálovým" poklopem, který se od běžného liší jen tím, že na něm není znak Brněnských vodovodů a kanalizací, ale Brněnského podzemí.

Uvnitř nečekejte nějaké vizuální zázraky, je to spíše o pocitu, že je člověk někde, kde před mnoha a mnoha lety měl někdo sklep, a že poznává trošku jinou stránku svého města.

Více fotek je k vidění na http://www.mgfoto.cz/Brnenskepodzemi/

Trošku více informací se můžete dovědět na stránkách města Brna:

Zajímavé záchodky

22. října 2008 v 12:10
Tak jsme se vraceli z výletu a zašli v Brně do restaurace Skanzeen. Byla jsem tam už několikrát, ale na záchodě nikdy .... neb to bych si určitě pamatovala. Zvláště doporučuji návštěvu těch dámských (neb na pánské jsem neměla tu drzost :-). Jedny dveře, druhé dveře .... a potom pohled na K.H.Borovského .....

.... K.H.Borovský se před násliným odjezdem do Brixenu loučí se svou rodinou. Tak nějak si představuji scénu "sokolové se loučí s Janem Husem před jeho odjezdem do Kostnice". No a ani když si sednete, tak vás tato scéna neopustí.
No ještě dnes u mě tato konstelace umění-záchod vyvolává úsměv.

Můj nový web

9. října 2008 v 23:02
Tak jsem konečně zprovoznila své webové stránky. Můžete se podívat na www.mgfoto.cz . Berte prosím ohled na to, že nejsem úplně technický typ a občas nemusí vše fungovat na 100%